domingo, 12 de diciembre de 2010

LA WEBQUEST

Per què no comencem veient un exemple de webquest? http://www.edutic.ua.es/visualiza_wq/descripcion.asp?opt=introduccion&id=8950



Què és?
-          Una forma d’utilitzar didàcticament internet
-          Activitat de cerca d’informació d’una forma guiada.
-          La informació l’agafem bàsicament d’Internet i centrem l’activitat d’ús d’aquesta informació (per a analitzar, sintetitzar...) més que en la cerca.
-          L’alumne treballa autònomament construint el coneixement.
-          El docent orienta tot el procés.

Les seues parts són...

-          INTRODUCCIÓ: presenta el plantejament general de la WQ  a tot el grup.
o   Orienta l’alumne el què farà.
o   Motiva a l’alumne a través de qüestions, reptes, misteris...

-         TASCA: s’dentifica amb l’objectiu final de la WQ: allò que s’ha d’elaborar al acabar la WQ.

-          PROCÉS: s’indiquen les activitats i tasques que s’han de realitzar.
o   S’orienta sobre l’organització i seqüenciació del treball: estratègies, divisió de la tasca en subtasques, distribució de funcions...

-          AVALUACIÓ: s’indiquen els aspectes que es valoraran i com es valoraran.
o   Descripció del que va a avaluar-se i quins criteris s’aplicaran.

-          CONCLUSIÓ: apareixen les reflexions finals.

-          ORIENTACIONS PER AL PROFESSOR: apareixen suggeriments per utlitzar la WQ en classe. Podem indicar:
o   Nivell educatiu.
o   Objectius que ens plantegem.
o   Àrees implicades.
o   Continguts.
o   Metodologia.
o   Recursos tècnics.


Podem crear una webquest des de...
http://www.edutic.ua.es/
Ara, podeu consultar enllaços d’interés a webquest...

1 comentario:

  1. Després del treballat en classe de NTAE, cree que la webquest pot ser molt útil en l'aula. Nosaltres com futurs mestres podem usar-la amb els nostres alumnes; amb ella aniran aprenent sense adonar-se. És una forma diferent d'ensenyar, motivadora. Deixem a un costat els típics exercicis del llibre de text, perquè els xiquets, mitjançant la webquest, investiguen, de manera col•lectiva (si pot ser) sobre el tema que s'estiga treballant. A més, amb l'ordinador hi ha moltes possibilitats de realitzar activitats, els alumnes i els xiquets seran més receptius als nous conceptes. La veritat, és que és un bon recurs.

    ResponderEliminar